Pages

Sunday, August 14, 2011

Bila rasa hormat tiada lagi....

(maaf jika pengunaan bahasa agak kasar utk entry ini )

Aku memang tak paham dengan budak budak sekarang ni.... ini dalam keluarga besar aku ni.....yang sanggup menipu mak sendiri demi kesenangan sendiri.... dah tak takut pada ayat Anak Derhaka lagi dah budak budak ni...kalau ikut hati..nak je aku sepak sepak kan memasing ni.... tapi aku cepat sedar diri...aku pun ada anak ...jadi cerita ini untuk ikhtibar kita semua.....

Sanggup ko cakap yang ko anak angkat? dan mak yang bela ko dari kecil tu. menyusu ko tu adalah mak angkat ko? mana pegi otak ko?!... hanya kerana nak meraih simpati orang yang bakal ko kapur kan duit dia?.... pastu ko sanggup plak kata sedara ko...yg 'dia' kenal tu dah meninggal semua kerana kemalangan jalan raya? Adeh... ni kalau sedara ko yg dah 'meninggal' tu tahu...masak ko kena rendang... tapi ko peduli hapa kan... ko bukan takut pun....jangan sampai ko menyusahkan aku sudah.... lantak ko le ... lagipun ko ada abang..jadi biarla abang ko yang nasihat.....

Yang sorang ni satu hal plak..... bila dengan aku cerita baik punye!!... semua nampak seperti perfect je... laki dia baik...rajin...lantak le laki ko.... tak kisah le.... cerita beli itu ini.... cerita pasal kebijaksanaan perbelajaan bagai... ghupa ghupanye..... mak ko yang banyak cover ko tetiap bulan..... takpe la mak tu redha.... tapi bila ko ada masalaha... mak tak daya nak tolong...ko buruk kan mak ko.... ko caci mak ko kat rata orang...apa punye anak ko ni?... ko 'chikun' barang barang dapur mak ko dengan selamba jer..... ko buat muka  tak bersalah bila ko dah berisi sebelum majlis dulu.... mana ko ingat mak ko letak muke?... Syukur pada yang Esa sebab kurniakan ketabahan yang bombastic pada mak ko.... kalo tak rasanye dah ke spital je dia......
 Allah maha kaya.... bila mana satu hari tu... ko tolong withdrawkan duit mak ko...(sebab dia tak tahu nak buat.....) ko bagi slip tunjuk belen pada dia....dalam hati seorang ibu - sangat bangga dengan sifat jujur anaknye...tapi...rupa rupanya...ko withdraw duit mak ko 2 kali... ko bagi slip yg pertama je... slip kedua ko buang...ko kelepet duit mak ko!!!!! Hey...ko tau tak..yang sebenarnye mak ko dah kantoikan ko? YE DIA TAU YANG KO KELEPET DUIT DIA.........duh! apalah bongok sangat ko ni.......nak tahu camner dia kantoikan ko?

Sebulan lepas ko kelepet duit dia.... dia gi bank nak amek duit...then dia tgk duit dia short..sebagai surirumah sepenuh masa...bila short ni..adalah satu masalah ye...sebab dah kurang budget nak beli barang dapur...jadi dia gi amik statement...dan bandingkan...teng teng teng........terbukti....... tapi ada mak ko gi tanya ko? takde kan....sebab dia redha...... ko tau tak hati dia remuk? Lu tau? Lu tau? Lu tak tau maaa........


 Aku lom luahkan cerita pasal "aku dia dan kondom" lagi kan.... nampak cam kurang sesuai je tajuknye...bebulan puasa ni.... aku takmo le melucah.... tak baik punyeeee nanti blog aku ni...takmo takmo.....



takpe..kita berenti takat ni.... aku rasa ada yang nak putus sedara ngan aku ni.... huhuhuhu.....











No comments:

Post a Comment